2014. dec 31.

Shanghai és a Kelet gyöngye

írta: ZhenQiao!
Shanghai és a Kelet gyöngye

 Bár csak most karácsonykor jutottam el végre normálisan Shanghaiba (első próbálkozás tavasszal: ellopták a mobilom, második próbálkozás októberben: baleset+munka miatt hiúsult meg), illetve nem sokat tudok a városról, és ösztöndíj pályázáskor sem rá esett a választásom, de az én "Kínás történetemben" mégis fontos szerepet játszik ez a város.

 Értem ez alatt, hogy még sok évvel ezelőtt, amikor a kínai tanulás gondolata még igencsak messze ált tőlem, az egyik ismerősöm ösztöndíjjal Kínába jött nyelvet tanulni. Az akkor legdivatosabb közösségi portálon, a IWIW-en sok Kínás képet osztott meg, amiket mindig nagy érdeklődéssel mustráltam. A legnagyobb hatással egy Shanghai-i kép volt, amin a illető büszkén feszített az Oriental Pearl, magyarul Kelet gyöngye TV torony előtt. Az éjszakai kép a Kelet gyöngye toronnyal, a shanghai fényekkel, felhőkarcolókkal annyira tetszett és annyira nem tudtam kiverni a fejemből, hogy elkezdtem Kína iránt érdeklődni, az egyetemen Kínával kapcsolatos szemináriumokat felvenni, majd kínaiul tanulni, később ösztöndíjak után olvasni és legvégül pályázni.

 Persze minél többet hallottam és olvastam Kínáról, annál jobban jönni akartam, annál jobban kezdet kialakulni valamiféle "szerelem" és kifogyhatatlan érdeklődés. Mindenesetre tisztán él bennem az emlék, ahogy évekkel ezelőtt az Oriental Pearl tornyos képre meredtem és elképzeltem, ahogy egyszer majd én feszítek a kamera előtt.

mmexport1419343476398.jpg

 Hihetetlen, de végre most karácsonykor tényleg ott voltam, láttam élőben azt, ami eddig csak ábrándozás volt. Bár már itt vagyok lassan 1,5 éve, és mondhatni kiismertem a kínaiakat, sok mindent láttam és tapasztaltam, így ennek a kirándulásnak nem kellene nagy feneket keríteni, de nekem, a Kínás történetem miatt mégis nagyon fontos. :)

dscf4778.jpg

 Shanghai minden szinten hozta azt amit elképzeltem. Hatalmas, gazdaságilag, társadalmilag mindenféle tekintettben előrébb haladott kínai "szuper-városnak" képzeltem. És olyan is!!! Egyszerűen gyönyörű, színes, sokoldalú, végtelenül nagy, nyüzsgő, de mégis barátságos. Nem lehet nem szeretni!

 Az indokok amik miatt nem oda jelentkeztem ösztöndíjra, azok is beigazolódtak.. Bár a közlekedés, a metró is szuper, de a város még mindig eszméletlen nagy, és néha az az embernek az érzése, hogy ha csak A-ból akar csak B-be egyszerűen eljutni, akkor is úgy tűnik a fél napot a metrón töltötte. Plusz a Shanghai nyelvjárás tényleg nagyon messze áll a putonghuátol, így a buszon. metrón hiába fülelném mások pletykálását, napi beszámolóját a barátoknak esélytelen, hogy egy szót is megértsek. Persze a putonghuát mindenki egész jól beszéli, de a Shanghai nyelvjárás mégiscsak dominál. Nem utolsó sorban rengeteg a külföldi, nagy város lévén nagyon nemzetközi, kicsit már nyugati városokkal vetekszik, annyira nem tud otthonos, és igazi kínaias városi hangulatot adni mint pl. Qingdao előnyökkel és hátrányokkal együtt.

Szólj hozzá

utazás Shanghai