2013. dec 16.

 A karácsonyból most egy kicsi is elég! – egy csipetnyi karácsony a nemzetközi karácsonyi vásáron

írta: ZhenQiao!
 A karácsonyból most egy kicsi is elég! – egy csipetnyi karácsony a nemzetközi karácsonyi vásáron

  Azt, hogy ebben az évben Kína miatt a karácsony szinte teljesen kimarad az életemből már régóta tudtam és elfogadtam.  Azonban az elmúlt hetekben történt tragédia miatt nem is bánom, hogy idén nem lesz karácsonyozásban részem...

 Eleinte kicsit hiányoltam a karácsonyi zenéket, a kivilágított utcákat, az emberek készülődését, de a mostani lelkiállapotomnak azt hiszem ez a semleges környezet tesz a legjobbat.

 Talán így sokkal lesz könnyebb feldolgozni a történteket és elfogadni azt, amit igazából nem is lehet elfogadni, csak túllépni rajta. Sajnos hazamenni nem tudok, így próbálom a legjobbat kihozni abból, ami itt Qingdaoban adatik, és azt, hogy idén „nincs karácsony” az előnyömre fordítani, így túlélni életem eddigi legkegyetlenebb időszakát…

 

 Mivel Kínában nem ünneplik a karácsonyt, így teljesen meg tudok feledkezni a karácsonyi készülődésről, arról, hogy mi vár vagy nem vár otthon. Ha az otthoniak vagy a naptár nem emlékeztetne, akkor meg sem fordulna a fejemben, hogy pár nap és itt a karácsony.

 

 A fentiektől függetlenül mégiscsak kijutott egy kis karácsonyi hangulat nekem is, mivel a 4 napos nemzetközi karácsonyi vásáron én is részt vettem. Pontosabban fogalmazva segédkeztem, ugyanis a Qingdaoban élő magyar vállalkozók a termékeik népszerűsítése érdekében részt vettek ezen a vásáron, mi ösztöndíjas diákok a „magyar összefogás” jegyében pedig segítettünk nekik a magyar sátor működtetésében.  

 

kari7.jpg

kari9.jpg

kari10.jpg

 

 Mivel nemzetközi karácsonyi vásárról van szó, így főleg európaiak képviseltették magukat. Nálunk, magyaroknál természetesen elmaradhatatlan sikert aratott a gulyásleves és a pálinka. Mind a kínai, mind a külföldi látogatók szerették a híres neves magyar levest, így volt olyan este, amikor idő előtt el is fogyott Ezen kívül még volt mézeskalács és egyéb édesség, ami a kínai gyerkőcöknél aratott nagy sikert. :)

 

kari1.jpg

kari2.jpg

kari4.jpg

kari5.jpg

kari6.jpg

 

 Mellettünk tanyáztak a németek, én őket rohamoztam meg hot-dogért és forralt borért. Bár ez közelében sem volt az otthoninak, vagy a bécsinek, de ettől függetlenül igencsak könnyen lecsúszott. :D

 

kari3.jpg

 

  Persze a vásár igencsak különlegességnek számít a kínaiak szemében, így egy egész nívós helyen került megrendezésre, drága árakkal. Leginkább a felső réteg jött el, valamint külföldiek. Szerintem a gulyásleves és a pálinka kivételével a vásárban árult többi étel ital nem érte meg az árát. Mindegyik hamis kínai utánzat volt, egyedül a magyar gulyás volt eredeti.

Az osztálytársak is kijöttek hozzánk. Örültem, hogy láthatnak egy kicsit a magyar gasztronómiából.

 

kari8.jpg

Szólj hozzá

Karácsony Qingdao