2014. ápr 03.

A visszaszámláló pörög…. hamarosan érkezem Magyarország!

írta: ZhenQiao!
A visszaszámláló pörög…. hamarosan érkezem Magyarország!

  Immár kevesebb mint 80 van van hátra és újra OTTHON vagyok. El sem tudom hinni! Bár nap, mint nap hiányzik Magyarország, de ha Kína elhagyására gondolok eléggé sajog a szívem. Kína lehet akármilyen zsúfolt és fárasztó, minden hiábaja ellenére én nagyon is megszerettem.. Ha hazamegyek bizony nagyon fog hiányozni az itteni életem,  az itteni furcsaságok, a barátok, a zsúfolt hétköznapok és hétvégék is.. Bár az Anyukám, az Öcsém a rokonok és a barátok nagyon hiányoznak, de a sokak által emlegetett igazi honvágy egyszer sem tört Rám. A kezdet kezdetén felvettem a kesztyűt a az utamba álló nehézségekkel és én nyertem.

    Persze sokan biztos nem értenek meg, de Kína mindenkinek mást jelent. Én Qingdaoval a lehető legjobban jártam. Mind a koli, az egyetem, a város minden hiányossága ellenére sokkal jobb, mint a többi hely itt Kínában, plusz rengeteg embert, különféle kultúrát és embert ismertem meg. Mindenesetre próbálom még jobban kihasználni a hátra maradt időt, még jobban koncentrálni mind a fejlődésre és mind a szórakozásra…

  Ennek fejében a suliban beiratkoztam kalligráfia tanfolyamra és kínai üzleti nyelvre, amikre suli után fogok járni. Azt, hogy mennyire lesz hasznuk senki nem tudta megmondani, de mivel talán ez az utolsó lehetőség kipróbálni ezeket, és igazából a tanulást leszámítva más dolgom nincs, így jövőhéttől ezt a két új órát fogom még látogatni. A kalligráfiáról tudni kell, hogy a kínai írás művészetének nevezik, így Kínában külön művészeti ágnak tekintik. Állítólag segít fejleszteni az íráskészséget (pl. segít, hogy a vonássorrend még inkább pontosabb legyen, és segít még több karaktert megismerni), azonban engem azért fogott meg, mert mint minden művészeti ág, ez is segít kifejezi önmagunkat, az alkotás visszatükrözi az ember jellemét. Nem mellesleg ha legalább csak pár órára is, de segít kizökenni ebből a rohanó világból. A kínai üzleti nyelv tanfolyamtól egyenlőre eléggé félek, hogy nem vagyok elég magas szinten a megértéséhez, de igazából ártani nem árthat, a szókincsemnek biztos jót fog tenni…

 A szórakozást tekintve az előző félévben a  bulizás és klubbok voltak túlsúlyban, most inkább az olyan közös programok, mint a közös vacsorák, szülinapi szervezkedések ésatöbbi.... ergo a baráti köröm gyökeresen átalakult, a barátok inkább a koliból és a suliból vannak, nem pedig a klubbokból, mint előző félévben. Szerencsére sokkal inspirálóbb emberek vesznek körbe mint az előző félévben. Bár az előző félév is elmondhatatlanul szuper volt, de ez a félév talán sokkal többet tesz hozzá mind a kínai tudásomhoz, mind az angoltudásomhoz és mind a személyiségemhez. Épp ezért nagyon sajnálom, hogy ilyen gyorsan telik az idő és lassan az otthoni életem rendezgetésén kell gondolkodnom. Szerencsére van kiért és miért hazamenni,  így remélem az előző sorok nem adnak félreértésre okot… örülök és várom a hazatérés napját is. :)

 Ezenkívül a hátralevő iskola szüneteket próbálom minél inkább kihasználni, ergo megnézni, amit lehet itt Kínában. Ennek fényében bele is kezdtem a tervezgetésbe, milyen városok, helyek vannak elérhető közelségben… :) Tervem sok van, de amíg nincs a kezemben a vonatjegy vagy repülőjegy addig maradjon meglepetés… :)

Szólj hozzá

hazatérés