2014. jún 20.

Röviden a HSK-ról

írta: ZhenQiao!
Röviden a HSK-ról

 A haza út, búcsúzkodások miatt nem nagyon volt időm blogot írni és beszámolnom, de most végre a reptéren van 2 órám a semmittevésre. Így itt az ideje, hogy beszámoljak a HSK-ról, és néhány már régebben kigondolt bejegyzést megosszak.

 A HSK-t Qingdao-ban több helyen is lehet írni, mindenhol van internetes vizsgalehetőség és írásbeli is egyaránt. Bár én a hagyományos nyomtatott verziót választottam, mégsem az egyetemen vizsgáztam, hanem egy koreai működtetésű vizsgaközpontban, mivel ott sokkal jobb  a technika és a felszereltség. Azonban a jobb technika nem volt elég a sikerhez. Nagyon nagyon nehéz volt az egész, de az olvasás értés nagyon meghaladta a szintemet. Ahhoz képest, hogy vizsga előtt azon aggódtam, hogy nem lesz elég idő elolvasni a szövegeket, azonban a vizsgán megadott szövegek annyira nehezek voltak számomra, hogy ha több órám lett volna sem értettem volna meg őket. Sajnos tele volt ismeretlen szavakkal, sőt tele ismeretlen karakterekkel, amiket jó ha egyszer láttam, vagy talán soha eddig. Mindegy, tapasztalatnak jó volt és legalább tudatosult bennem, hogy még mindig sok mindent kell tanulni, gyakorolni, talán egy fél év múlva ha újra próbálkozom nagyobb sikerrel végződik a történet. Na meg a készüléssel a szókincsem és az írásom látványosan feljavult, úgyhogy ennyi pozitívumot minimum tulajdoníthatok a nyelvvizsgának.

 A következő utolsó posztot, posztokat már otthonról fogom írni, mivel már itt vagyok a pekingi reptéren és fél óra múlva beszálláááás! :):):)

Szólj hozzá

HSK