2014. aug 27.

Indul a mandula! :)

írta: ZhenQiao!
Indul a mandula! :)

 Eljött a nap, ma indulok Kínába! :)

 

 Pontosan 10 perc múlva felszállás a gépre és 11:40-kor irány Helsinki, majd pár óra pihi után jön a Pekingbe tartó 8 órás út. Igazából tök rövidnek tűnik, mivel csupán 13 és fél óra alatt átrepülök a világ másik felére. Magyar idő szerint éjfél körül landolunk, de addigra az időeltolódás miatt Kínában már reggel 7 lesz, így az éjszaka a mai napból kimarad.

 

 A reptéren eddig minden szuper. Nagyon izgultam a bőröndök súlya miatt, de a limitet éppen csak pár dekával ha meghaladom, úgyhogy nem kellett miatta se vitatkozni, se fizetni. Kár, hogy tegnap este idegességemben olyan sok mindent kipakoltam, lehet azt a pár plusz kilót ki lehetetett volna játszani, de legalább nem fogok megszakadni a cipekedésben ... annyira.

 Becsekkolásnál sorban állás közben egy kisebb kínai család meg kért, hogy készítsek róluk néhány fotót, hogyan csekkolnak be. (Igazi kis lelkes kínai turisták, akik még a reptéren is izgatottan és lenyűgözve csodálkoznak rá az európai világra) A fotózásnál bátorkodtam elő venni a 2 hónap szünet alatt igen csak megkopott kínai tudásomat, majd végül össze is barátkoztunk. A család fia, büszkesége Lengyelországban lakik és túristavezetőként dolgozik a környező országokban. Vele elég jól el tudtam beszélgetni, kontaktot is cseréltünk, hogy ha hazajövök és jön Budapestre, akkor esetleg összefuthatunk egy kis gyakorlás erejéig. :)

 

 A következő izgalom Pekingben lesz. Az olyan CSC (Kínai Kormány Ösztöndíj Bizottsága) ösztöndíjasok, mint én is, abban az előnyben részesülnek, hogy igénybe vehetik a Pekingi Nyelvi Egyetem transzfer szolgáltatását. Tavaly is ezt vettük igénybe, én most is leadtam az igényt. Elvileg a repülőtéren fog várni egy kínai ürge, aki kivisz az előbb említett egyetemen található transzfer állomásra, ahol gyűjtik az ösztöndíjas diákokat. Itt kapok vonatjegyet, letelepedési támogatást (ami jó kis segítség a koli kaukcióhoz, az egy éves tartózkodási díjhoz, kórházi vizsgálatokra stb.), valamint ha az érkezés napjára nem tudnak vonatjegyet venni, akkor el is szállásolnak, eü. biztosítást adnak stb. Én nagyon remélem, hogy holnapra kapok vonatjegyet és pénteken be is iratkozhatok a suliba.

 

 Qingdaoban nem tudom eleinte, hogy lesz internetem... Megint hozzá kell szokni a lassú internethez és a VPN használatához. Mindenesetre wechaten, viberen elérhető leszek, és talán a gmailem is működni fog.

Szólj hozzá

utazás ösztöndíj Peking CSC EU Window