2014. sze 05.

Eltelt az első hét: kórházi kivizsgálás, sulikezdés, csoportváltás, tanulás, miegymás

írta: ZhenQiao!
Eltelt az első hét: kórházi kivizsgálás, sulikezdés, csoportváltás, tanulás, miegymás

  Kórházba kedd reggel mentünk csoportosan a suliból. Én mindenféle orvosi vizsgálat nélkül jöttem ki Kínába, így kíváncsi voltam a kórházban, hogy fogják lereagálni ezt a nővérek. Elvileg az ösztöndíj pályázáshoz kellett volna mindenféle orvosi papír, leletek, vérteszt stb., de mivel én Kínában voltam a jelentkezéskor, így nálam eltekintettek ettől. Mivel otthon a vizumintézést is megúsztam csak a háziorvosom által kiállított Physical Examination Record for Foreigners igazolással (a nagykövetségen nem kérték az AIDS, szifilisz, EKG, röntgen stb. eredményeket, ami egyébként szükséges), így nagy naivan úgy gondoltam, hogy majd itt a kórházban is szemet húnynak felette, és simán adnak igazolást az egy éves vízumhoz. Persze azért féltem is egy kicsit a veszekedéstől és a kérdőre vonástól, hogyan engedhettek így be az országba, hogy kaphattam vízumot a belépéshez. Sorban álláskor azonban kiderült nem csak én voltam ezzel így, ezért hamar elvetettem azt a rémképet, hogy esetleg kitoloncolnak. :D

  A reményeimmel ellentétben, a kórházban szemfülesek voltak és fennakadtam a szitán, így meg kellett csináltatnom a teljes körű vizsgálatot. Nem túlzok ha azt mondom, hogy tetőtől talpig átvizsgáltak. Sőt magyar szemmel tök jó modern és tiszta körülmények között, sorban állás nélkül történt a vizsgálat, és ahhoz képest, hogy itt nincs TB tök olcsón megúsztam. A magyar egészségügy azért vehetne erről is példát. Voltam vérvételen, EKG-n, ultrahangon, vizeletvizsgálat, látás vizsgálaton, vérnyomás mérésen stb. Tényleg mindenféle vizsgálatra elküldtek, amit szerintem otthon  biztos nem csináltatnak meg egy külföldivel. Az összesen kb. 10 vizsgálat kb. egy órát vett igénybe, mivel nem kellett sorban állni, tolakodni stb. Otthon egy ilyen vizsgálat, ha egyáltalán kap az ember időpontot, biztos egy egész napba tellene, ha nem többe. Láttam egy rakás tök érdekes kütyüt, ami otthon teljesen máskép néz ki, máshogy vizsgálnak stb. Szívesen kattintottam volna néhány fotót, de nagyon ellenezték sajnos. 

 

 

  Pár szó a suliról.

 A suli héten még elég laza volt. Az első héten lehet csoportot választani, így én több csoport órájára is benéztem. Nekem két csoport van, amiben még nem tanultam: a D és a magasabb  szintű az E. Most a D következne, de szívem szerint az E-be mennék, mert ott jobbak a tantárgyak. Van gazdasági jog, HSK felkészítő, ami sokkal jobban érdekelne, mint az előző félévben már megunt tárgyak. Ennek ellenére mégis a D mellett döntöttem. A következő félévben lesz még időm az E csoportban tanulni. Plussz a mostani  D csoport nagyon erős. Bár sok a most érkezett osztálytárs, mégis olyan jó a kínaiuk, hogy többen csak ámulunk az osztályban. Plusz az előző osztály kemény magja is az a csoportot választotta, így úgy érzem, jó lesz ez a csoport nekem. :) Mind tanulás, mind szórakozás tekintetében. :) Az osztályban megint van mindenféle nemzetiség. Kb. 25-en lehetünk, van olasz, francia, portugál, koreai, szingapúri, indonéziai, litván, orosz, kazah, török stb. Szerintem jó félév elé nézek. :)

 Mivel váltogattam a héten a csoportokat, csak egy órára jártam be a D csoportban, mégpedig az olvasásértés órára. A tanár nagyon nagyon jónak igérkezik. Nagy hangsúly fektet a kiejtésre, ami az én és a legtöbb európai osztálytárs számára nagyon fontos. Pluszban attól függetlenül, hogy olvasáson és nyelvtanon lesz a hangsúly, kitalálta, hogy a tanulás és házifeladat mellett, hetente kiselődásokat kell majd tartanunk. Én igazából utálom az ilyen feladatokat, de szerintem nagyon hasznos lehet a későbbiekben. :)

 Tehát ilyen kis szürke, hétköznapi dolgokkal telt a hét mostanában. Próbálok visszarázódni, pihenni. Elég nyugis minden, még bulizni sem voltam igazán, pedig a többiek a koliból minden második nap elvesznek a qingdaoi éjszakai party-életben.

 Én még rendezgetem a életem, a mindennapokat próbálom beszervezni. Tanulgatok, kijárok futni ha szép kék az ég, vagy a szobában Rubint Rékázom a napi „yes fektorért”, ahogy Réka mondaná.

 Visszatérve a kínaira, úgy hallottam a D csoport nagyon unalmas (mármint a könyvek tartalma) és nehéz látható fejlődés hozni, ezért be szereztem a HSK 6 nyelvvizsga felkészítő könyvét. Több mint 500 oldalas kis „finomság”, ami azokat a fontosabb szavakat tartalmazz, ami elválasztja a HSK 5-öt és 6-ot. Csupán 2500 új szó. :P Egészségemre váljék! :)

IMG_20140903_015858.jpg

IMG_20140903_015749.jpg

 

D csoport könyvei, az előző C csoport folytatása:

IMG_20140905_125721.jpg

 

 Bár nekem már megvan a felső fokú nyelvvizsga, de ez nem jelenti az, hogy annyira szuper tudással rendelkeznék. Nagyon szükségem van még több és több fejlődésre mind írásban és szóban is. Sajnos az itthonra megvásárolt könyvek olvasgatása (Jóbarátok sorozat kínai változata könyvben)  és a D csoport sikeres elvégzése nem túlságosan köt le,  és nem egy „teljesíthetetlen kihívás” számomra, így az új, „elérhetetlennek tűnő” célom a HSK 6 következő félévben. (Ez a felső fok feletti szintnek, az EU-ban C2 nyelvvizsgának felel meg, amihez már állítólag anyanyelvi szintű tudást kell stb.) Nagyon kevés ember készül erre a nyelvvizsgára, és nagyon kevés ember megy át rajta, tehát nagyszerű kihívás és lehetőség a fejlődésre. Ha még nem is fogom annyira tudni a kínait, ahogy az ezzel a nyelvvizsgával rendelkezők, ez olyan cél számomra, aminek biztos fejlődés lesz az eredménye. Mivel a HSK 5 már megvan, ami  szinte elég lenne mindenhez, a HSK 6-ra csak azért készülök, hogy legyen előttem egy olyan nagy, elérhetetlen cél, ami biztos majd további fejlődést fog eredményezni kínai nyelvből. :)

 

Na ennyit a mostani dolgokról.

Most hosszú hétvége lesz az őszközép ünnep miatt, csak keddtől lesz megint suli. :)

Hétvégére szeretnék valami városon belüli kirándulást. Remélem az idő is jó lesz. :)

Szólj hozzá

oktatás kórház osztály HSK