2014. okt 20.

Filmajánló: 亲爱的! (Dearest!)

írta: ZhenQiao!
Filmajánló: 亲爱的! (Dearest!)

 Otthon nagyon szerettem moziba járni, de mostanában Kína miatt kicsit lemaradtam az új filmekről. Tavaly itt Kínában nem mentem el moziba, mert az amcsi filmeket otthon is megtudom nézni, a kínai filmeket meg képtelen lettem volna megérteni. Azonban az utóbbi időben nyelvgyakorlás és szórakozás, pihenés képen rákaptam a koreai és a taiwani sorozatokra, filmekre (... erről majd talán később írok még), plusz elkezdtem érdeklődni a kínai filmek után is. Ebben a bejegyzésben most az első kínai mozis élményemet szeretném megosztani, vagyis inkább ajánlok egy jó kis filmet.

 Két kínai barátnőmmel mentem megnézni tegnap este a 亲爱的! (Dearest!) című kínai filmet, mivel elég sokan dicsérik (család szétszakadásáról, gyermekrablásról szóló dráma, ami engem is megríkatott). Nem utolsó sorban, mivel elég sikeres filmnek számít nemzetközi viszonylatban is,  így azt ígérték a barátnőim lesz angol felirat. Ne aggódjak, biztos nekem sem lesznek nyelvi nehézségeim.

 Ehhez képest, ahogy megszokhattam már itt Ázsiában itt mindennek csak a fele igaz, így persze a film címének kivételével semmit nem feliratoztak angolul. Szerencsére nem volt nehéz a szöveg, így felesleges is lett volna, mindent megtudtam érteni. Persze nem hallásból. A film Kína déli részén Guangzhouban és a mellette lévő vidéken játszódik (a falusi kínai nyelv még felismerhetetlenebb), ahol a hírhedt kanton nyelvjárást beszélik (teljesen más kiejtés, 4 putonghua-ban tanult hangsúly mellett más hangsúlyok is előfordulnak, ergo sem a szecsuáni, sem az északi barátnőm nem értett belőle egy szót sem). Szerencsére a kínai filmeket a sok nyelvjárás miatt rendszeresen feliratozzák, így én is könnyebb helyzetben voltam.

 

Kínai mozi, majdnem mint otthon (kivéve a cukrozott popcornt)

IMG_20141019_231004.jpg

 

Kínai mozijegy:

IMG_20141019_230842.jpg

 

Egy szó, mint száz: a film nagyon jó! Sajnos angolul nincs, főleg nem magyarul... ha valaki tud kínaiul filmet nézni akkor ajánlom szeretettel! A filmet én nem nagyon akarom elmesélni, mert aki nem érti kínaiul a trailert, azt úgy sem érdekli különösebben, aki meg érti, az inkább nézze a bemutatót. :)

 

Íme a trailer:

Szólj hozzá

kínai filmek kínai mozi