2014. nov 16.

锻炼身体 - mozgási lehetőségek Kínában

írta: ZhenQiao!
锻炼身体 - mozgási lehetőségek Kínában

 Az egyik jó, és példaértékű dolog Kínában, a mozgási lehetőségek nagy választéka. Bár itt sokkal többet és kimerítőbben dolgoznak az emberek, sokkal nagyobb a nyomás és a tennivaló (kínaiak más felfogás szerint dolgoznak, más felfogás szerint keresik és költik a pénz, ami sokszor eléggé elkeserítőnek és kiábrándítónak tűnhet), de mégis kora reggel és estefele kint sétálgatva, mégis mindig az az érzésem támad, hogy az egész ország tornázik így vagy úgy. Pl. amikor esténként átmegyek a Qingdao Egyetemre futni néhány kört, mindig tele van mindenféle korosztállyal mind a futó rész, mind a tornaszeres. Sokszor látok mellettem elfutó párokat, fiatal lányokat, akik épp munkából eshetnek be a futópályára, mivel az egész nap viselt ruhában futnak mellettem. Itt nem nagyon reagálják túl az átöltözés kérdését, rendszeren látok öltönyös, szövetkabátos, miniszoknyás fiatalokat futni magam mellett. Remélhetőleg másnap nem ugyanazt a ruhát veszik fel....

 Ami még ennél is furcsább, hogy sok cégnek van saját edzőterme, ahova ebédszünetbe járnak le a menedzserek, átöltözés nélkül edzenek 1 órát, majd a beizzadt öltönyben, ingben mennek vissza az iroda részre dolgozni.. Értem, miért van 24 órára bekapcsolva a légkeverő rendszer.

 Visszatérve a példaértékű kínai sportolási szokásokra, itt van néhány mozgási lehetőség, ami otthon annyira nem elterjedt.

 Az egyik számomra először viccesnek tűnő, de amúgy nagyon leleményes a játszótér szerű, szabadtéri edzőtermek, ahogy én hívom a felnőtt játszótér. A parkokban, lakónegyedekben mindenhol megtalálható, reggelente és este nagy tülekedés, tumultus van, a fiatalok és nyugdíjasok is itt lazítanak a napi teendők előtt és után.

跳广场伍 :

 Ez az egyik kedvencem, tánc este a köztereken. Estefelé 7-től 9-ig a köztereken gyakran látni és hallani, ahogy lassú, kínai stílusú zene szól és 10-20 idősebb nő, néni munka után itt táncolgat egy bizonyos koreográfia szerint. Igazából nem tudom, hogy ki tanítja és hogyan a koreográfiát, ingyen van-e ez a mulatság vagy bárki csatlakozhat, mindenesetre szerintem nagyon jó kis elfoglaltság este. :)

IMG_20141008_124439.jpg

IMG_20141008_124046.jpg

 

太极拳- Tájcsi:

Kínai harcművészet, amit a kínaiak szintén előszeretettel űznek kora reggel vagy este. Tavaly első félévben én is próbáltam elsajátítani ezt a mozgásformát. Sajnos nagyon nem voltam kitartó, az unalom eluralkodott rajtam és egy hónap után ott hagytam a tanfolyamot. Talán majd a nyugdíjas években bánni fogok, meglátjuk. :)

IMG_20140921_205859.jpg

Szólj hozzá

sport szokások kínaiak