2014. dec 07.

Ez meg mi? Furcsa, de finom

írta: ZhenQiao!
Ez meg mi? Furcsa, de finom

 Idegen földön gyakran éri az embert olyan helyzet, hogy furcsa ételt tesznek elé az étteremben, vagy a piacon nem ismeri fel a gyümölcsöket, húsokat, tengeri herkentyűket... 

 Ez hatványozottan igaz Ázsiára, Kínára!  Néha jobb nem tudni mit tesznek elénk, csak enni, kóstolni, hátha kellemes meglepetés ér. Pl. télen amikor Vietnámban, Kambodzsában vagy Tájföldön utazgattam, rengeteg gyümölcsöt láttam, amit el sem tudtam képzelni, milyen ízű lehet, valami keresztezéséből jött-e stb.

 Itt Kínában is sok mindennel találkozik az ember. Rengeteg érdekes képem van, sok facere fel is lett töltve, de sokat közzé se merek tenni, mert annyira furcsa, hogy még mindig nem fejtettem meg mi az, nem tudom, hogy miként mutassam be, vagy nem jöttem rá, miért is eszik az emberek, vagy miért fizetnek érte?

A héten pl. új gyümölcsöket fedeztem fel. :)

 Most télen megint rám jött a mandarin és narancs láz, így naponta megyek a kedvenc gyümölcs árus bácsihoz, aki a hűségemért vagy kevesebb pénzt kér a gyümölcsért, vagy pakol abból amit pluszba választok. Gyümölcsök terén is van mit tanulni...

 Íme az új kedvencek, amiket otthon nem nagyon látni.

 

Sárkány szeme, logán, longyan, logan 龙眼 桂圆

img_20141207_181221.jpg

 Dél-Kínában honos, de Indonéziában és Délkelet-Ázsiában sok helyen terem, lehet mondani a kínaiak nem csak gondolkodásra és a kultúrára voltak hatással Kelet-Ázsiában hanem a gyümölcsökre... Haha!

Kicsi, barna, foggal felroppantható kérges kis bogyó, ami lédus, áttetsző gyümölcsöt rejt magában. A gyümölcs elég érdekes ízű, nekem nem nagyon jött be. Édes és kicsit émelygős ízű... Nagyon neki esni nem lehet, mert a gyümölcs közepén egy jó nagy mag található, ami még annyira sem finom, mint a gyümölcs. (a magot meg lehet sütni, vagy egyszerűen szétköpködni a köpködni imádó kínaiak nagy örömére :D) 

 Egyébként Kínában főzésnél és kínai orvoslásban is előszeretettel használják, állítólag nagyon egészséges. Lehet nekem is meg kellene szeretnem?

 

Kumkvat, jinju, 金橘

img_20141207_181446.jpg

Ez a pici bogyó olyan, mint a mandarin, vagy a narancs, de állítólag semmi közük nincs egymáshoz. Nem lehet meghámozni, héjastól kell enni. (ennek igazán nem örülök, Kínában nem nagyon szeretek héjasan gyümölcsöt enni, de állítólag ezt nem trágyázzák)

 Nagyon jó illata, íze van, kicsit mandarinos, kicsit savanyú, és kicsit egzotikus finom illatú. Szeretem! Nyáron lehet szétvágva lefagyasztom jégkockának .. :) A gyümölcsárus bácsi felesége azt mondta, úgy a legjobb. :)

 

Ééééés a nagy kedvencem:

Pitaja, sárkány gyümölcs, dragon fruit, 火龙过

img_20141126_234212.jpg

 Sárkány gyümölcsnek nevezik, mert állítólag mitikus lény tojta, és sárkány erőnk lesz tőle. :) A gránátalma mellett ez az új kedvenc gyümölcsöm. Kambodzsában, Vietnámban megszámolhatatlan mennyiségű ilyen shaket ittunk, gyümölcsöt ettünk. Itt sajnos nem terem meg, így export gyümölcs, kicsit drágább, mint a kínaiak.

Az egyik ismerősöm apukája múltkor megajándékozott egy szatyornyival... Nagy volt az öröm! :)

Kaktusz termés, Dél-Amerikából származik, tele van vitaminnal és jót tesz a gyomornak.

Kivűl belül jól néz ki, az íze pedig mennyei. :) 

Állítólag van belőle sárga is, de azét még nem láttam.

Szólj hozzá