2014. dec 31.

Karácsony másképp

írta: ZhenQiao!
Karácsony másképp

 Novemberben Iana, az orosz barátnőm úgy döntött, hogy Shanghai-ba megy kirándulni a karácsonyi ünnepek alatt, és engem is magával invitált. Végül karácsony alkalmával úgy döntöttünk, hogy ha már lúd legyen kövér, elugrunk egy hétre, Kína legdélebb részére, Haina szigetre, kicsit vissza a nyárba, napozni, így kárpótolva azt, hogy Kínában kimaradunk a karácsonyi ünnepekből, messze vagyunk a legfontosabb emberektől, a szeretteinktől.

 Hainanon kínai Hawaii-nak nevezett Sanya tengerparti, mediterrán típusú kis városra esett a választásunk. A város körüli strandokról, parkokról, látványosságokról rengeteg dicséretet lehet hallani, a kínaiak mindig büszkén beszélnek a sziget tartományról,  a képek, amik az kínai oldalakra fel vannak töltve is túlságosan tökéletesek, kék tengerkék és kék ég egybeolvad, fehér homokos tengerpart, napos időjárás stb. Így fel voltam készülve kisebb csalódásra, mivel a kínaiak szeretik megtéveszteni az embereket, sokszor a kép és a valóság között hatalmas a különbség.

 Azonban Dadonghai, Yalongwan strandokra kiérve, vagy a Nanshan Buddhista kulturális parkban sétálgatva legnagyobb örömre tudatosult bennem, nem becsapás, Sanya tényleg földi paradicsom, a tengerpart, a strandok olyanok voltak, mint a mesében, a parkok, pálmafák kertek, trópusi növényzet rendezettsége Kínára nem valló ápoltságot mutatott.

dscf5045.jpg

 

 

 Shanghai szintén hozta, amit vártam. Egyszerűen nem lehet nem szeretni azt a város. :)

dscf4666.jpg

Kína megint meglepetést, kellemes csalódást okozott.

 Persze nem volt minden tökéletes, a majdnem két hetes "nyaralást" betegséggel kezdtem és kórházban végeztem, de erről majd később...Lényeg, minden jó, ha a vége jó, és a vége jó lett. :)

 Végezetül egy biztosat állíthatok Shanghai és Sanya felfedezése után még jobban értem és szeretem Kínát, és a szívemben biztosan mindig fontos helyet fog kapni....

Szólj hozzá

utazás sanya Karácsony Shanghai