2015. jan 08.

Mit csináljunk, hova menjük Shanghaiban?

írta: ZhenQiao!
Mit csináljunk, hova menjük Shanghaiban?

 Mivel csak 4 napot voltam, így az idő nagy része turistáskodással telt el. Shanghai-nak rengeteg arca van: Pudong, a felhőkarcolókkal ékesített negyed, Qibao óváros, Yuyuan klasszikus kínai kert és a régi pagodás, klasszikus épületekkel tarkított Yu kert körüli negyed, vagy a Shikumen stílusban épült Xintiandi városrész stb.

Nekem a Pudong volt a kedvencem, arról van egy külön bejegyzés is is van. :)

Amiket még látni kell a városban:

1. 豫园 / Yu Garden+ Város istenének temploma+ körülvevő régi, klaszikus épületekből álló sétáló utcák:

Sétáló utca, bevásárlónegyed:

dscf4702.jpg

 

Város istenének temploma:

dscf4717.jpg

 

Yu Garden

dscf4900.jpg

dscf4879.jpg

2. 七宝 Óváros 

Itt is rengeteg a kis bolt, mindent lehet venni, szuvenírt, mindenféle kajákat... szokásos kínai furcsaságok.  Egy aranyos kicsi csatorna szeli ketté ezt a városrészt, kis pici hidakkal. Az egész rész nagyon kedves, szeretnivaló.

Otthon is van ilyen édesség: karamellbe v cukorba mártott alma... itt van vagy 20 féle változat. Az epres a legjobb! :)

dscf4570.jpg

 

Sticky rice. Ezelőtt azt hittem abból csak egyféle van, itt megismertem még vagy 10 félét.

dscf4594.jpg

Erre nem jöttem rá mi lehet. Az eladó mondta a nevét, de a szótárban nem szerepel. :)

 

dscf4595.jpg

 

 

Bolt, bolt, bolt

dscf4569.jpg

dscf4574.jpg

 

Kemencés tojás, otthon ilyen nincs. Finom.

dscf4590.jpg

dscf4579.jpg

dscf4590.jpg

 

3. 新天地 Xintiandi Szórakozó negyed tele mindenféle boltokkal és éttermekkel.

A város egy különleges hangulatú kis negyede, Shikumen stílusban épült épületekkel.

dscf4919.jpg

dscf4932.jpg

dscf4940.jpg

dscf4915.jpg

 

4. A Huangpu folyó másik oldala, amit waitan-nak is neveznek mivel tele van nyugatiak által épített hotelekkel, palotákkal stb. Nagyon kis európai hangulata van, éjszaka kivilágítva egész bécsi, adventi hangulatom lett tőle. :)

dscf4804.jpg

dscf4981.jpg

6. Nanjing East Road + Vásárlás

dscf4611.jpg

Bóltkorosoknak Shanghai nagyon veszélyes terület, a Nanjig East Road és a Pudong erősen elkerülni ajánlott, mivel telis tele van több emeletes hatalmas plázákkal. :D

dscf4946.jpg

Shanghai plázákban sokkal nagyobb a választék, sokkal több az otthon is ismert, divatos márka, plusz sok újat megismertem pl. koreai kozmetikumok, ruha divatboltok. 

Karácsonyi akciók – minden fele áron

Karácsonyi hangulatért is megéri plázába menni: Jingle bells, karácsonyi fények és tiritarka karácsonyfák. Legalább innen tudtam, hogy karácsony van.

7. 小吃的 Shanghai ételek

Nekem ez kimaradt. Shanghaiban nagyon sok féle új ételt, "finomságot" láttam, azonban egyet sem kóstoltam. 

Shanghaiba indulás előtt ételmérgezést kaptam, hányás és láz napokon keresztül, így Shanghai-ban nem nagyon bírtam ránézni a kínai ételekre, nemhogy újakat kipróbálni.

 

Szólj hozzá