2015. jan 12.

Sanya - kötelező helyek :)

írta: ZhenQiao!
Sanya - kötelező helyek :)

Dadonghai strand - 大东海

dscf5174.jpg

Az egyik legjobb strand Hainanon. Városközpontban van, tehát elég egyszerű eljutni. Nekünk a szállástól 15 perc séta volt. Körülötte rengeteg étterem, gyümölcsös stand, fagyisok, tengeri herkentyűsök stb.

Egyébként ennél a strandhoz közel van a Luling úti buszmegálló, ahonnan szinte mindenhova ellehet jutni.

 

Dragon bay strand - 亚龙湾

dscf5045.jpg

img_20141227_150855.jpg

 

Kék ég, kék tenger, pálmafák… Sanyaról nagyon sok szép képet láttam az utazás előtt, fogadni mertem volna, hogy az összes photoshoppal javított. Az álomszép az egész tengerpartra kiérve rájöttem, hogy nem.. Kínának egy újabb gyönyörű arcát ismertem meg. Tehát ez a strand mindenkinek ajánlott.

Kínát meghazudtolóan kevés az ember, nincs szemét, a víz kristálytiszta, hiszen szinte a világ végén van maga a város is, és a strand is... Tényleg a világvége hangulata van az embernek, mivel a várostól majdnem egy órára van busszal. A strand környékén szinte semmi nincs, a semmi közepén, a tengerparton tesz le a busz. Taxival nem ajánlatos kimenni, mert alapból drága lenne, sőt a hainani taxisok imádják lehúzni a külföldi turistákat. Helyi busszal csak pár yuan. :)

Itt ismerkedtünk meg egy tibeti baráti társasággal. A srácok hosszas megbeszélés után nagy zavarban, de megszólítottak minket. Most voltak először tengerparton, "külföldön", és most láttak közelről fehér embert. Sok érdekeset meséltek Tibetről, együtt figuráztuk ki a helyi nyelvjárást, idióta vicces fotókat lőttünk velük, ők pedig cserébe elhalmoztak minket ananásszal és mangóval. :)

20141227_134811.jpg

 

Buddhista park - 南山寺

Igazán Buddhistáknak éri meg leginkább elmenni. Ez egy hatalmas park tele templomokkal, oltárokkal és a világ egyik legnagyobb szobrával, egy hatalmas Buddha szoborral. A 108 m magas szobornak három oldala van, az egyik a szárazföld felé néz, a másik kettő pedig a Dél-Kínai tengerre. A szobor építése 6 évet vett igénybe és 2005-ben fejeződött be.

Még a repülőből is lehetett látni. :P

img_20141225_111002.jpg

Az egész park Kínára nem valló rendezettséget, tisztaságot mutat. A fák, a virágok, épületek, templomok, a tengerparton álló Buddha szobor és a tengerpart mind álomszép. Kb. csak vagy 100 képet készítettem itt egy délután alatt, annyira csodálatos volt minden.

A park nem Sanyan van, hanem egy órára a várostól. Lehet menni csoporttal turista irodán keresztül kicsit magas összegért, meg egyedül önállóan is. Én az olcsóbb és izgalmasabb megoldást választottam, egy helyi buszjárattal mentem, így olcsóbb volt a buszjegy. A buszon ajánlottak fel idegenvezetőt, de a jeggyel át akartak vágni, így kihagytam az idegenvezetést. Szerencsére a bejáratnál volt diákbelépő, így annyira a parkba szóló belépő sem volt annyira vészes. A turista vezetést meg úgy oldottam meg, hogy összebarátkoztam kínaiakkal, akik sokat meséltek a parkról, buddhista szokásokról stb. :)

dscf5118.jpg

dscf5107.jpg

dscf5126.jpg

 

Szólj hozzá

utazás sanya