2015. jan 18.

Új év, összegzés, téli szünet, Dél-Korea!

írta: ZhenQiao!
Új év, összegzés, téli szünet, Dél-Korea!

 Lementek a vizsgák a múlt héten, mind a 4 tárgyból. Egész jól sikerültek.
 Szilveszter, illetve az előtte utána lévő napok otthon teltek a koliban. Ez nem előre tervezett volt, hanem inkább kényszerpihenő... Sanya-n allergia miatt kórházban voltam, elég sokáig tartott a "gyógyulás". Sokáig ki se mentem az utcára, hanem a koliban egyedül tanulgattam, pihentem. Jingdura (nyelvtan, olvasásértés) tanultam lelkiismeretesen... 95%-ot értem el a vizsgán, örültem nagyon, hogy legalább ennyi haszna volt a "szobafogságomnak". A többire vagy tanultam egy kicsit, vagy nem... az eredmény olyan is lett. :D

 Elkezdődött a téli szünet, két hónap megint. A nyelvszakosoknak már lementek a vizsgák, de egy két szakon teljesen februárig van oktatás, vagy vizsgaidőszak. Sokan hazaköltöznek, sokan csak hazalátogatnak és sokan mennek kirándulni Kínán belül, vagy külföldön. A koli egyre csendesebb és kihaltabbnak tűnik.

 Én most télre kicsit mást terveztem, mint tavaly. Tavaly Indokína felfedezése volt terítéken, jó nagy falat volt, izgalmas és életre szóló élmény. Most kicsit nyugisabb telet tervezek. Korea felfedezése lesz a cél, ami a tegnapi nappal elkezdődött, mivel tegnap délben érkeztem. Itt fogok kirándulgatni, megismerni még jobban a koreai kultúrát, élvezni a koreai gasztronómiát stb.

 Az ország kisebb, mint Magyarország, az itt tervezett idő pedig elég hosszú (az egész téli szünet), így elég sok időm marad másra is. Tehát attól függetlenül, hogy nem Qingdao-ban vagyok megmarad napi szinten a munka, plusz készülés a HSK 6-ra, szabadidőben, hétvégente pedig lehet más városokba látogatni, ismerősökkel találkozni.

 Az utóbbi napokban Kínában a szmog elég súlyos lett, Qingdao-ban nagyon rossz volt a levegő, még a taxiban ülve is nehezemre esett a levegővétel. A rádióban azt tanácsolták, inkább ki se menjünk a házból és ne nyissunk ablakot.. Eléggé kiábrándító a helyzet..

 A rádió szerint a Qingdao-i szmog Pekingből jött és lehet Korea felé tart. Pekingben már tiszta az idő, Qingdao-ban délben félsötétség volt pénteken, napot nem nagyon lehetett látni.

 Itt Koreában tiszta az ég, remélem így is marad! Most Ansanban vagyok, Szöul melletti "kisvárosban", "vidéken", persze az otthoni vidék fogalmától messze van. A reptértől, Incheon várostól egy óra busszal.

 Eddig minden szuper, sokkal élhetőbb országnak tűnik, mint Kína! 
 
Nyelvi nehézségek vannak! Szinte semmit nem értek koreaiul, sokszor találgatok csak, illetve senki nem érti, hogy mit mondok angolul vagy kínaiul. Bár az is igaz, hogy eddig szinte senkivel nem találkoztam, és csak egy délutánt töltöttem itt, így nem is nagyon lehet következtetéseket levonni.

 Egy biztos, sokkal tisztább, rendezettebb, mint pl. Qingdao, és sok más kínai hely. Nincs nagy nyüzsgés, kiabálás, tülekedés. Rengeteg az udvariassági szabály mind beszédben, mind viselkedésben. Csak győzzem őket megjegyezni. Szerintem szeretni fogom Koreát.. :)

 Interneten szabadság van! :) Nem kell VPN-t használni, így újra van telefonon google, facebook, és minden magyar oldal bejön. Újra is telepítettem a telefonomat sikeresen. (Kínában nem mertem újratelepíteni, mivel a kínai "nagyfal" miatt nem tudtam volna ismét letölteni az applikációkat, amiket szeretek.) A viber sajna nem jön be, mert a visszaigazoló smst nem kapom meg.... Aki eddig ott üzent nekem, az most légy szíves várjon, míg megkapom az smst és betudok lépni(lehet majd csak nyáron, otthon tudok belépni...) vagy írjon wechaten.

 Ennyit ez elmúlt pár hétről és a tegnapi napról. 
Izgatottan várom, Korea milyen új élményeket tartogat. :)
Szólj hozzá

korea szmog téli szünet Koreaiak