2015. feb 10.

Halpiacozás :)

írta: ZhenQiao!
Halpiacozás :)

 Az első hetemen Koreában két koreai barátom elvitt a szomszédos kisvárosba, ahol a kikötőben rengeteg halpiac van, mindenféle hallal, rákkal és tengeri herkentyűkkel. Nagyon élveztem, több szempontból is különbözik a kínai piacoktól. Az első nagy különbségen, gondolom senkinek nem kell sokáig gondolkodni, mi lehet az: TISZTASÁG és REND!!!! A másik, hogy nem nagyon nyaggatak az árusok a vásárlással, így tök nyugis volt az egész. Sőt több néni kínálgatott, és cserébe nem várták el a vásárlást stb.

 

 A koreaiak imádnak nyers halakat, tengeri herkentyűket, húsokat enni, sőt több halat élve fogyasztanak. Én nagyon kíváncsi vagyok az ilyen jellegű ételekre, így keveredtünk erre a piacra is. Az itteni piacokon nem csak nagyon finomakat árulnak, de helyben lehet fogyasztani, van külön ebédlő rész asztalokkal, ahol elkészítik a piacon kiválasztott dolgokat.

Kikötő és halszárítás:

3 kép aláírása sorrendben (ha nem lehetne őket nagyban megnyitni):

1. Kedves koreai bácsi magyarázza a rákok történetét. Olyan sokáig beszélt, hogy lehet Ádámtól és Évától kezdte magyarázni?

2. A bemutatott rák annyira nem örült a találkozásnak, inkább haza indult Kanadába ... szegény nem jutott túl messzire.

3. Ezeket igazából nem nagyon értettem, hogy mik is??? Állítólag összevágott, apró halak amiket szószba mártva árulnak és nyersen fogyasztandó... 

Képek aláírása sorrendben

1. Rákok - Qingdaoban azt hiszem még soha nem láttam volna, hogy ilyen tisztán lettek volna tartva

2. Kikötői piac 

3. Piac kép belülről - rend és tisztaság :)

4. Krumplicukor avagy sült bogár - Elég rég ehettem már krumplicukrot, mert teljesen a kóstolásig abban a hitben éltem, hogy cukorkát vettem... Nagy csalódás ért! (és hányinger)

A halakat és a rendet nézve tényleg megmutatkozik, miért is mondják,hogy a koreaiak mennyire igényesek és tiszták:

 

Halas lakmározás képei: nyerset nyerssel - ismeretlent az ismeretlennel :)

(Plusz néhány piaci kép)

Szólj hozzá

korea téli szünet koreaiak ansan