2015. ápr 21.

Wutong a császárfa

írta: ZhenQiao!
Wutong a császárfa

梧桐树 wútóng - firmina simplex  - kínai parasol fa. Hatalmas, 16 méter magas körül lehet, épp ezért a virágokról nem tudtam szép képeket készíteni a 160 centimmel gólyalábak hiányában. :)

Kínai mitológiákban, legendákban nagyon fontos szerepe van. Rengeteg szerelmi történet kapcsolódik hozzá, illetve a legenda szerint a kínaiak által szentnek tartott főnix madár kizárólag ezen a fán hajlandó fészkelni.

孔雀东南飞 - Peacocks Flying To The Southeast híres kínai ballada is ehhez a fához kapcsolódik. :) Tragikus szerelmi történet, ami kicsit hasonlít a Rómeó és Júliára. A történet főszereplői bár szeretik egymást, nem teljesűlthet be szerelmük a szülők bele nem egyezése miatt. A pár végül öngyilkos lesz, sírjuk mellett wutong fa nő ki a földből. :(

Rengeteg helyre ültetik, kertekbe, partokba, abban a reményben, hogy a fára szálló főnix madár szerencsét hoz. 3000 éves története van.

Pénteken Yanggu (阳谷县) megyében jártam (Liaochenghez tartozik a helység közigazgatásilag). Sok mindent láttam, hallottam, tapasztaltam. Tavasz alkalmával az itteni virágok, virágzó fák nagy benyomást tesznek rám. Ámulok és csodálom mennyi szép van itt. Yangguban bár a nagyon vidéki, fejletlen részeket jártam be, mégis találtam szépet is.

A képek nem adják vissza egyáltalán, hogy élőben milyen szép is, de ha hazaköltöztem és lesz saját udvarom biztos ültetek majd egyet. :) Lehet majd jönni nézőbe :)

Szólj hozzá

kínaiak wutong yanggu