2015. júl 20.

Mi vs. hőségrekord Pekingben

írta: ZhenQiao!
Mi vs. hőségrekord Pekingben

 A hazatérés előtti 3-4 napot Pekingben töltöttük, hogy újra felfedezzük a várost, kicsit pihenjünk, kikapcsoljunk a vizsgák és munka után, illetve egy időre elbúcsúzzunk a szeretett Kínától.

 Már a repülőből sejtettem, hogy ezen kirándulás alkalmával nem lesz szerencsénk az időjárással, mivel bár már elég közel voltunk a landoláshoz még mindig hatalmas volt a "köd", és vastag "felhőrétegen" kellett magunkat átverekedni, hogy végre lássuk a talajt a lábunk alatt, vagyis a repülőteret. Ez volt az ötödik pekingi látogatásom, eddig mindig kék ég, tiszta levegő, kellemes idő fogadott, így nagyon szerencsésnek tartottam magam, hogy a hírekből ismert hírhedt szmogot mindig sikerült elkerülnöm. Ezidáig! 

 Reggel 7 órás repülővel mentünk, Qingdaoból egy bő óra volt az út, így 8 körül már meg is érkeztünk és kezdetét is vette a kaland. :) A spórolás és Kína, kínai ismeret jegyében nem taxiztunk, hanem a reptéri metróval mentünk be a városba, ahonnan egy átszállással eljutottunk a szálláshoz. Az út kb. 1,5 órát tartott, metróból kiérve úgy megütött a hőség, hogy a szmogos problémák el is felejtődtek egyhamar. 

 Az egyetemen sokan említették, hogy Pekingben tavasztól késő nyárig elviselhetetlen hőség van, de mivel Magyarországon is gyakori a nyári hőségriadó úgy gondoltam nekem meg sem kottyanhat egy kis meleg, így is probléma nélkül, könnyedén fogunk majd kirándulni a városban. :) Ezek a várakozásaim nagyon nem teljesültek be, elviselhetetlen, pokoli meleg volt, ami miatt mindenhonnan légkondis helyekre menekültünk.

 A szállást soha nem volt még ilyen nehéz megtalálnunk, a booking.comon említett cím helyén egy hatalmas irodaépület volt. Biztos, ami biztos lecsekkoltunk a 308-as irodát, persze nem hostel, hanem egy cég irodája működött ott. Feladva a hasztalan kérdezősködést és bolyongást a 45 fokos hőségben átállítottam a booking.comot kínai nyelvre és így próbáltam kínaiakkal lecsekkoltatni a címet. Itt jött is a megvilágosodás, mivel az angol és kínai cím nem egyezett, míg az angol B épület 308 volt, addig a kínai D épület 308. Ha nem gondoltam volna arra, hogy kínaiul is csekkoljuk a helyet, akkor kereshettük volna az idők végezetéig a szobánkat.

 Plusz "érdekesség" volt, hogy a megadott címen csak a hostel irodája működött, szobák nem voltam. Nem is volt túl szimpatikus a hely, mivel nem így volt meghirdetve a neten, valamint érkezésünk után csak többszöri Dengyixia! Dengyixia! után kezdtek el velünk foglalkozni. Ezt a stílust nagyon nem szeretem, és általában mindig ott is hagyom őket, azonban most 4 nagy bőrönddel 50 fokban nem volt kedvem új szállás után keresni.

 Regisztráció után az egyik srác átvitt minket a szállásunkra, ami egy lakóparkban volt egy 4 szobás lakás. Eléggé úgy tűnt, hogy az ott lakók mind albérlők, nyári gyakorlaton, munkán vannak, a lakásban egyedül mi voltunk külföldiek, kirándulók. A lakás teljesen rendben volt, kínaiakkal nem is találkoztunk, hiszen konyhás, fürdőszobás tevékenységen kívül a kulcsra zárt szobáikban voltak, és egy szót sem váltottak velünk, csak abból tudtam, hogy egyáltalán ott vannak, hogy a wc-t folyamatosan mi húztuk le utánuk. A szállás adókkal végig volt bennem egy kis ellenszenv, ami be is igazolódott, mivel a kaukciót bizonyos problémákra hivatkozva nem kaptuk vissza, valamint a mai napig nem is utalták. Wechaten egyeztettünk adatokat, azonban az utalás elmaradt, és ma már választ se kapunk.... Majd visszalátogatunk, illetve a véleményezésben is tuti megemlítem, hogy 0 bizalmat érdemelnek.

 3 teljes napunk volt a városra, ami bőven elég volt mindenre, főleg,hogy én már mindenhol jártam még 2013-ban.

Ég temploma! Taoista templom hatalmas parkkal körbevéve, mely közepén található a képen látható templom. Rengetem az idős ember, akik az árnyékban kártyáznak vagy majiangot játszanak egymással, barátok szurkolnak, néhol nagyobb tömegek veszik körbe őket. :)

img_4385.JPG

img_4399_masolata.JPG

Tian'anmen tér és sárga tetős Tiltott város, császár város és palota :) 

img_4405.JPG

img_4428.JPG

img_4443.JPG

 Nyári palota, ez kicsit kint van a városból de metróval ide is könnyedén el lehet jutni. Nyári palota a Kunming tó elé épült, a császárné nyári szálláshelye volt. A palota, épületek, buddhista templomok gyönyörűek, főleg, hogy nagyon bejönnek a sárga tetős épületek .:)  Diákjegy csak 15 yuan volt, plusz 10 yuan fel a legmagasabb buddhista templomhoz. Szerintem jobban megérte, mint az Ég oltára, amire 25 yuan volt a diákbelépő . Az itteni látvány néhány percre sikeresen elvonta figyelmünket a tikkasztó melegről.
img_4504.JPG

img_4531.JPG

Houhai és hutonggok

img_4556.JPG

 Sajnos a hőség eléggé megpecsételte az ott töltött időt. Bár fény csak szűrve jött át a szmogfelhőn, napot 4 napból csak egyszer láttunk (kivéve naplemente, szmog ellenére a naplemente nagyon szép Pekingben is), de mégis szó szerint pokolian meleg volt. A kirándulás előtt azt terveztem, hogy reggelente majd elmegyek futni, mindig különböző helyekre, de az egész nap gyors városnézésből, és légkondis metróba, plázákba és éttermekbe való menekülésből állt. Szerencsére én napszúrást nem kaptam csak Byun, bár lehet nála a kínai kaja is betett, hogy esténként kidobta a taccsot.. (Ázsiaiként majdnem, hogy utálja a kínai kaját, de mivel utolsó napokat töltöttük Kínában, így kínaira ítéltem magunkat, szerencsétlenségére.)

 Napszúrásra mindenhol figyelmeztettek minket, a kínai turisták vizes törölközővel a fejükön járták a nevezetességeket, vízzel locsolták magukat, a férfiak pedig felhúzott felsővel remélték pocakjuk hűsítését. :D

1_1.jpg

7_1.jpg

 Nagyfalnál annyira elviselhetetlen volt a meleg, hogy 2013-as 4 órás kirándulás helyett, most a falat bő egy óra alatt végig "futottuk". A hőségnek legalább annyi előnye volt, hogy kevés volt a hozzánk hasonló elvetemült turista, így jó képeket tudtunk készíteni a majdnem üres falról. 

img_4661.JPG

img_4671.JPG

Szólj hozzá