2015. nov 16.

Ne fürgyé' le ... avagy kínai lakásmizériák és kulturális különbségek!

írta: ZhenQiao!
Ne fürgyé' le ... avagy kínai lakásmizériák és kulturális különbségek!

Az elmúlt hetekben Qingdaoba is megérkezett az ősz, sőt néha olyan hideg van, hogy úgy tűnik a tél is! 20 fokos napsütéses idő után hirtelen jött a lehűlés, ágymelegítő nélkül szerintem aludni se lehetett volna a lakásban, annyira hideg lett. Mivel a fűtés bekapcsolása Kínában november közepén végén várható, így ez a november eleji pár hét csak az ágymelegítő segítségével vészelhető át.

A hideggel együtt jár persze az esőzés, a tipikus qingdaoi szeles idő és köd. Tehát napsütéstől lassan el kell búcsúznunk teljesen áprilisig.12273011_1217153414967963_3643839_n.jpg

Ahogy jött a hideg idő úgy lett egyre kevesebb a melegvíz a lakásban. Sőt nem is volt, még egy csepp sem, mivel napelemmel működik, így ha nincs nap, nincs melegvíz. Bár tudtam, hogy csak napelem van az épületben, de a tulajdonos azt ígérte semmilyen kellemetlenség nem lesz emiatt a téli időszakban, amióta megvan a lakás senki nem panaszkodott. Napsütés miatt én azért aggódtam, mivel Qingdaoban nem csak a tél borús és sötét, hanem a tavasz is. Még ha nincs is légszennyezettség vagy eső, akkor is az idő 70%-ban sűrű köd borítja a várost, néha napot napokig alig lehet látni.

A melegvíz eltűnésekor jóhiszeműen arra gondoltam, valami biztos elromlott, eltört, megsérült a napelemmel, így hívtam is a tulaj nénit, hogy sürgőssen nézzen utána, mert hideg vízben se fürdeni, se mosogatni nem lehet.... A néni egyszerűen csak annyival elintézte az egészet, hogy várjunk mire kisüt a nap. Erre eléggé kiborultam, és mondtam neki, hogy azonnal találjon ki valamit, vagy pár órán belül kiköltözünk, hiszen így, hogy menjen dolgozni az ember, hogyan éljen normális életet. Persze a kiköltözés elég rossz lett volna nekünk is, mivel itt Kínában az a szokás, hogy egy évre, félévre előre ki kell fizetni az albérletet, tehát elég nagy összeg bánta volna a költözést.

Persze a néni nem nagyon akarta megérteni, sőt a pénz visszaadását teljesen elutasította. Az indoka az volt, hogy 15 éve van meg neki a lakás, ő 10 évet lakott ott, 5 évet volt kiadva és soha senki nem panaszkodott erre. Mondtam is neki, hogy akkor biztos elromlott valami, mert itt a mindennapi fürdést, hajmosás nem nagyon lehet hidegvízben kivitelezni. Erre jött, az ő nagy sokkja, majd az enyém, mivel közölte, hogy heti- havi egyszer kétszer fürdeni teljesen elég. Ne fürödjünk és meg is van oldva a probléma.... kmmm... :S

Mire közöltem velem, hogy mi minden nap fürdünk, sőt néha napi kétszer, sőt a lakótársam minden nap hajat most, sopánkodva ráncolta a fejét, mekkora vízpocséklás mehet a  "külföldieknél"! Nesze neked kulturális különbség... :D

A nagy vitatkozásban egyre több, "okosabbnál okosabb", "喜欢管闲事儿的" kínai került be a témába, nagy egyetértéssel javasolták, hogy a legjobb megoldás ha nem fürdünk vagy a lakással szembeni kollégiumban oldjuk meg a fürdést a téli szezonban....No comment! Na erre teljesen betelt a pohár.

(A hangulatomat csak tetőzte, hogy vitatkozás előző estéjén jöttem vissza a cég központjától (8 óra vonatozásra- buszozásra Qingdaotól, a világ végén), akinek dolgozom, ahol szintén nagyon sok nem kívánatos, és felesleges köröket kellett futnom a rendőrségen a vízumom miatt, illetve visszajövetelkor hatalmas eső volt Qingdaoban és úgy eláztam, hogy még a bőröndömben is állt a víz. Ezen az elázós fárasztós napon ért az a meglepetés otthon, hogy nincs melegvíz, így jéghideg vízben kellett fürdeni és hajatmosni.) Tehát a sok kínai tanács eléggé feszítette a határokat és eléggé kiborultam a kínaiak előtt - persze udvarias stílusban.

A kiborulásomnak köszönhetően a házi néni megígérte, hogy kihív néhány szakembert és megnézik, mit lehet tenni. Szerencsére jó hírekkel szolgáltak, így másnap be is szereltek egy elektromos vízmelegítőt.

Azóta szent béke van és nyugalom! :)

Fűtés is be lett kapcsolva, meleg van, így egy szavunk sem lehet panaszkodni. 

 

Szólj hozzá