2014. aug 14.

Kína visszatapsol – azaz még egy év csingiknél! :)

írta: ZhenQiao!
Kína visszatapsol – azaz még egy év csingiknél! :)

 

  Amióta hazajöttem elég sok kérdés merült fel az életemben, főleg, ami a kínai életemet érinti. Sok kérdés még mindig tisztázatlan, azonban a 2 dologra, ami miatt a legjobban izgultam már választ kaptam… sőt nem is akármilyet, hiszen mind a kettő sikerült.

 Az egyik legreménytelenebb dolog az előző bejegyzésekben emlegetett HSK 5 nyelvvizsga volt. Az utolsó bejegyzésben írtam, nagyon nehéz volt, nem sok reményt láttam arra, hogy elérem a bűvös 60%-ot. Valamelyik hétvégén Facebookon (hol is máshol), arra lettem figyelmes, hogy több ismerős posztolta a sikeres kínai nyelvvizsgája eredményét. Először úgy gondoltam, hogy nekem teljesen felesleges megnéznem az eredményt, majd később mégis rá vettem magam és előkutattam a még mindig a bőröndben pihenő, gyűrött vizsgalapot az online jelszóval és felhasználó névvel. Gondoltam, jó lesz megnézni hány százalék hiányzik a felsőfokúhoz, mennyit kell még tanulnom, hogy a következő vizsgán átmenjek. Nagy meglepetésemre sikerült, úgyhogy megtörtént, ami teljesen elérhetetlennek tűnt: van kínai felsőfokú nyelvvizsgám. :)

 

 A másik nagy vágyam még egy év volt Kínában. Az egyetemen pont két félév hiányozna ahhoz, hogy a nyelvi képzést befejezzem, és az egyik tanárom tanév közben megemlítette, hogy ajánlatos lenne még egy évre visszajönni a suliba. Kína nagyon-nagyon megtetszett minden nyűg és nehézség ellenére, Qingdaoval és az egyetemmel is meg voltam mindig elégedve, így úgy gondoltam szívesen maradnék abban a városban kicsit mélyíteni és rutinosabbá tenni a már megszerzett nyelvtudást. Mivel az én ösztöndíjam egy évre szólt csak, így el is kezdtem kutatni, hogy milyen ösztöndíjat szerezhetnék, hogyan lehetne kivitelezni a plusz egy évet. Mint kiderült ösztöndíjakból Dunát lehetne rekeszteni. Az általam ismert Konfucius és EU Window ösztöndíj mellett még találtam rengeteg egyetemi ösztöndíjat, tartományi szintűt stb. El is játszottam a gondolattal, hogy most egy délebbi városban folytatom a tanulást, vagy esetleg bele vetem magam a Kína sűrűjébe, és Szecsuánban folytatom a kínait. Azonban az általam kigondolt, lekáderezett városokban sajnos pont nem indult jövőre olyan nyelvi képzés, amihez ösztöndíjat kaphattam volna. Így maradt a jól be vált Qingdao, és az OUC, itt legalább hideg víz nem fog érni az ügyintézést, tanulást tekintve.

 

 Végül az EU ösztöndíjra esett a választás. Ugyanolyan ösztöndíj nagyjából mint az előző, azonban itt a egyik fél, Magyarország helyett most az EU lesz. Az ösztöndíj eredménye pont akkor derült ki, amikor a nyelvvizsga, így elég jó kis hétvégém volt.

 

 Persze mindennek meg van ára. Emiatt a kínai ösztöndíj miatt nagy dolgokat kell feladnom, itt hagynom. Plusz mondanom sem kell, hogy az ügyintézés idén sem könnyebb. Talán annyiban jobb, hogy magabiztosabb vagyok, és nagyjából jobban tudom, mire számíthatok.

 

 Az oltásokat már szerencsére lerendeztem. Egyedül a Hepatitis A-t kellett megismételnem, a többi még tart több éven keresztül. A többi ügyintézés természetesen nem egyszerű, így azokról majd később írok.

Szólj hozzá

ösztöndíj otthon EU Window